herinrichting gevaarlijke kruispunten N2 (Brusselsesteenweg)

Maandag 21 november start het Agentschap Wegen & Verkeer met de herinrichting van twee kruispunten langs de Brusselsesteenweg. Het gaat over de kruispunten ter hoogte van het kruispunt Termereboslaan-Termerestraat en het kruispunt Nieuwe Steenweg – Terbankstraat. Deze werken kaderen in het wegwerken van officieel erkende gevaarlijke zwarte kruispunten in Vlaanderen. Tijdens de werken wordt ook de riolering vernieuwd en leggen de nutsmaatschappijen leidingen aan. De Brusselsesteenweg wordt tijdens de tweede fase (in februari 2012) van de werken afgesloten over de hele werkzone.
De aannemer start met de werken op 21 november 2011. In de eerste fase zullen voorbereidende werken gebeuren. De nutsmaatschappijen leggen leidingen aan en de aannemer zal bomen rooien en een gescheiden rioleringsstelsel aanleggen. In de tweede fase (start eind februari 2012) wordt de rijbaan en het fietspad vernieuwd. Het einde van de werken is voorzien begin juni 2012.
Tijdens de eerste fase zal het doorgaande verkeer gebruik maken van twee versmalde rijstroken. Voor de fietsers wordt een omleiding voorzien via de Nieuwe Steenweg en de Termerestraat.
Tijdens de tweede fase van de werken is de hele werkzone afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer behoudens voor de bussen van De Lijn. Voor hun blijft de doorgang verzekerd door middel van een bussluis. Fietsers kunnen gebruik maken van een voorziene fietsstrook in de werfzone.
‘We hebben vanuit het gemeentebestuur zoveel mogelijk moeite gedaan om de overlast voor de buurtbewoners te beperken’, vertelt schepen van Openbare Werken en Mobiliteit Arlette Caes (SP.A) ‘Zo hebben we bekomen dat de bussen via de Brusselsesteenweg kunnen blijven rijden tijdens de werken. Zo vermijden we dat er dagelijks meer dan 130 bussen door de dorpskern zouden rijden.’
Een aantal straten die aansluiten op de N2, zoals de Grote Molenweg, zullen afgesloten worden om sluipverkeer te vermijden. ‘Ook dit doen we om de overlast te beperken voor de omwonenden’, gaat Arlette verder,  ‘En belangrijk voor de fietsers: tijdens de tweede fase van de werken zullen de fietsers via een speciale fietsstrook langs de N2 kunnen blijven rijden. Zo vermijden we dat men telkens zou moeten omrijden via de steile hellingen van bijvoorbeeld de Nieuwe Steenweg.’

Submit a comment

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s